EUROPRYMUSEK - niepubliczne przedszkole

Zostań europrymuskiem

Projekt „Przedsiębiorczy Przedszkolak” – „Prymusek Złotóweczka”

Projekt „Przedsiębiorczy Przedszkolak” jest skierowany do dzieci 4 i 5 – letnich objętych edukacją przedszkolną. Jest to Projekt, który wprowadza małe dzieci w świat ekonomii. Dziecko już w wieku przedszkolnym odkrywa tajemnice pieniądza, tajniki udanych i oszczędnych zakupów. Tak trudny temat połączono z atrakcyjną dla dzieci formą, której głównym bohaterem jest sympatyczny Prymusek Złotóweczka, z którym dzieci odkrywają tajemnice finansów. Projekt zawiera konspekty będące propozycją realizacji edukacji finansowej, językowej, matematycznej, plastyczno – technicznej, muzyczno – ruchowej oraz społecznej przez dzieci w wieku przedszkolnym. Został on tak opracowany, aby w przyjemny i radosny sposób przybliżyć przedszkolakom te trudne zagadnienia. Konspekty zawarte w Projekcie, stanowią podstawę do zaprojektowania dziecięcej aktywności w ciągu jednego dnia z uwzględnieniem indywidualnych różnic w obrębie grupy oraz możliwości i specyfiki placówki. Są one dostosowane do programu wychowania przedszkolnego i z pewnością uatrakcyjnią zajęcia dla dzieci. Proponowane dzieciom działania zachęcają je do aktywności, wykorzystując naturalną ciekawość i będąc miłą zabawą, zawierają jednocześnie treści z różnych dziedzin i wprowadzają dzieci w świat finansów. Podczas realizacji projektu „Przedsiębiorczy przedszkolak” istotna jest współpraca z rodzicami. Warto podkreślić, że to właśnie rodzic będzie wspierał swoje dziecko w realizacji zadań projektu.

Celami ogólnymi Projektu „Przedsiębiorczy przedszkolak” jest:

- promowanie idei przedsiębiorczości wśród dzieci w wieku przedszkolnym,

- zdobywanie wiedzy z szeroko pojętej edukacji ekonomicznej,

- zwiększanie świadomości odbioru przekazu reklamowego,

- kształtowanie nawyku racjonalnego gospodarowania pieniędzmi,

- zapoznanie z historią pieniądza.

Poprzez aktywy udział w realizacji projektu dziecko:

- wie, gdzie i w jaki sposób można zrobić zakupy (kiosk, sklep, bazar, internet),

- wie, czym można zapłacić za zakupy (pieniądz, karta, płatności on-line),

- zna sposoby gromadzenia pieniędzy (skarbonka, portfel, konto bankowe),

- zna historię monety (pieniędzy), wie skąd się biorą – za pracę,

- zna walutę obowiązującą w Polsce,

- doskonali umiejętność liczenia na konkretach, przelicza, dokłada,

- odkłada, liczy w zakresie 10,

- wie, co to jest konto bankowe, cena ...,

- wie, do czego służy bankomat, kasa fiskalna, bank, paragon, sklep, ...,

- wie, na czym polega praca: kasjera, bankiera, sprzedawcy, ustawiacza towarów,

- potrafi odczytywać napisy globalnie (czyta całościowo wyrazy),

- zna reguły transakcji wymiennej: kupno-sprzedaż,

- aktywnie uczestniczy w zabawie z innymi dziećmi,

- jest twórcze,

- zna zalety oszczędzania,

- potrafi przestrzegać ustalonych norm i reguł.

Małgorzata Zakrzewska – nauczycielka grupy 4 latków