Tematyka miesiąca

Marzec, tydzień pierwszy

Temat tygodnia: Zwierzęta sprzed milionów lat

 

W tym tygodniu dzieci:

-Będą określały swój nastrój

– Wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych

– Namalują palcami dinozaura

– Wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Dzień z życia Dinki

– Wysłuchają i nauczą się piosenki Dinozaury

– Poznają różne gatunki dinozaurów

– Wykonają dinozaura z zakrętek

-Wezmą udział w zabawie sensorycznej

– Wykonają ślady prehistorycznego zwierzęcia

– Będą rozwijać umiejętność przeliczania w poznanym zakresie

-Będą rozwijać umiejętność kontynuowania rytmu

-Będą układać humorystyczne zdania

– Wykonają wehikuł czasu

-Będą rozwijać słownictwo

-Wezmą udział w dinobaliku

-Wykonają pracę plastyczną Wizyta w lesie jurajskim

Marzec, tydzień drugi

Temat tygodnia: Pogoda marcowa

 

W tym tygodniu dzieci:

-Określą swój nastrój

-Spróbują rozpoznać odgłosy deszczu, wiatru, burzy

-Wysłuchają opowiadań Ewy Stadtmüller Marcowa pogoda oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Sadzenie roślin

-Dowiedzą się, co oznacza przysłowie W marcu jak w garncu

-Rozwiążą zagadki

-Uzupełnią kalendarz pogody

-Zaprojektują marcowy garnek

-Wysłuchają i nauczą się piosenki Wiosna na hulajnodze

-Poznają zwiastuny wiosny

-Będą klasyfikować i przeliczać przedmioty

-Ułożą historyjkę obrazkową w odpowiedniej kolejności

-Założą ogródek

-Dowiedzą się, czego potrzebuje roślina do życia

-Dowiedzą się, które przedmioty toną, a które nie toną

-Dowiedzą się, co znaczy powiedzenie ubierać się na cebulkę

-Wykonają prace plastyczną Marcowe ubrania

Marzec, tydzień trzeci

Temat tygodnia: Wiosno, ach to ty!

W tym tygodniu dzieci:

-Wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Powrót bociana

-Wysłuchają wierszy Martyny Marzec

-Wysłuchają i nauczą się piosenki Bociek

-Wykonają pracę plastyczną Kolory wiosny

-Utrwalą wiadomości na temat ptaków powracających do Polski na wiosnę poznają ciekawostki na temat wybranych ptaków

-Ułożą pocięte zdjęcia w całość

-Określą, dlaczego nie wolno dotykać ptasich gniazd

-Narysują to, o czym była mowa w wierszu

-Będą rysować ptaki, które powracają do Polski na wiosnę dowiedzą się, czym są budki lęgowe i jaka jest ich rola

-Będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie

-Określą, gdzie jest więcej elementów, a gdzie – mniej dowiedzą się, czym są bazie wierzbowe

-Określą, jakie prace powinno wykonywać się wiosną w ogrodzie

-Powiedzą, kim jest ogrodnik i czym się zajmuje

-Wykleją krople deszczu plasteliną

-Wykonają doświadczenia związane z zagadnieniem obiegu wody w przyrodzie

Marzec, tydzień czwarty

Temat tygodnia: Mamy różne charaktery

W tym tygodniu dzieci:

-Określą swój nastrój

-Wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej Moje emocje rozwiążą zagadki pantomimiczne

-Wysłuchają i nauczą się piosenki Niełatwo nas pomylić

-Poznają podstawowe wartości, którymi należy się kierować

-Wypowiedzą się na temat swoich marzeń

-Poznają określenia: długi, krótki

-Wypowiedzą się na temat swoich talentów

-Poszerzą wiedzę o emocjach

-Odróżnią zachowania pozytywne i negatywne

-Poznają pojęcie dobry uczynek

-Wypowiedzą się na temat przyjaźni

– Brać udział w zabawach konstrukcyjnych

-Wykonają pracę plastyczną Przyjacielskie stworki