Marzec, tydzień pierwszy
Temat tygodnia: Zwierzęta sprzed milionów lat
W tym tygodniu dzieci:
-Będą określały swój nastrój
– Wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych
– Namalują palcami dinozaura
– Wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Dzień z życia Dinki
– Wysłuchają i nauczą się piosenki Dinozaury
– Poznają różne gatunki dinozaurów
– Wykonają dinozaura z zakrętek
-Wezmą udział w zabawie sensorycznej
– Wykonają ślady prehistorycznego zwierzęcia
– Będą rozwijać umiejętność przeliczania w poznanym zakresie
-Będą rozwijać umiejętność kontynuowania rytmu
-Będą układać humorystyczne zdania
– Wykonają wehikuł czasu
-Będą rozwijać słownictwo
-Wezmą udział w dinobaliku
-Wykonają pracę plastyczną Wizyta w lesie jurajskim
Marzec, tydzień drugi
Temat tygodnia: Pogoda marcowa
W tym tygodniu dzieci:
-Określą swój nastrój
-Spróbują rozpoznać odgłosy deszczu, wiatru, burzy
-Wysłuchają opowiadań Ewy Stadtmüller Marcowa pogoda oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Sadzenie roślin
-Dowiedzą się, co oznacza przysłowie W marcu jak w garncu
-Rozwiążą zagadki
-Uzupełnią kalendarz pogody
-Zaprojektują marcowy garnek
-Wysłuchają i nauczą się piosenki Wiosna na hulajnodze
-Poznają zwiastuny wiosny
-Będą klasyfikować i przeliczać przedmioty
-Ułożą historyjkę obrazkową w odpowiedniej kolejności
-Założą ogródek
-Dowiedzą się, czego potrzebuje roślina do życia
-Dowiedzą się, które przedmioty toną, a które nie toną
-Dowiedzą się, co znaczy powiedzenie ubierać się na cebulkę
-Wykonają prace plastyczną Marcowe ubrania
Marzec, tydzień trzeci
Temat tygodnia: Wiosno, ach to ty!
W tym tygodniu dzieci:
-Wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Powrót bociana
-Wysłuchają wierszy Martyny Marzec
-Wysłuchają i nauczą się piosenki Bociek
-Wykonają pracę plastyczną Kolory wiosny
-Utrwalą wiadomości na temat ptaków powracających do Polski na wiosnę poznają ciekawostki na temat wybranych ptaków
-Ułożą pocięte zdjęcia w całość
-Określą, dlaczego nie wolno dotykać ptasich gniazd
-Narysują to, o czym była mowa w wierszu
-Będą rysować ptaki, które powracają do Polski na wiosnę dowiedzą się, czym są budki lęgowe i jaka jest ich rola
-Będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
-Określą, gdzie jest więcej elementów, a gdzie – mniej dowiedzą się, czym są bazie wierzbowe
-Określą, jakie prace powinno wykonywać się wiosną w ogrodzie
-Powiedzą, kim jest ogrodnik i czym się zajmuje
-Wykleją krople deszczu plasteliną
-Wykonają doświadczenia związane z zagadnieniem obiegu wody w przyrodzie
Marzec, tydzień czwarty
Temat tygodnia: Mamy różne charaktery
W tym tygodniu dzieci:
-Określą swój nastrój
-Wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej Moje emocje rozwiążą zagadki pantomimiczne
-Wysłuchają i nauczą się piosenki Niełatwo nas pomylić
-Poznają podstawowe wartości, którymi należy się kierować
-Wypowiedzą się na temat swoich marzeń
-Poznają określenia: długi, krótki
-Wypowiedzą się na temat swoich talentów
-Poszerzą wiedzę o emocjach
-Odróżnią zachowania pozytywne i negatywne
-Poznają pojęcie dobry uczynek
-Wypowiedzą się na temat przyjaźni
– Brać udział w zabawach konstrukcyjnych
-Wykonają pracę plastyczną Przyjacielskie stworki